داستان این هواپیما ، هتل هوایی که این روزها در شبکه های اجتماعی دست به دست می گردد چیست و آیا کسی قصد ساختنش را دارد؟!

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، در آثار علمی تخیلی اگر دقت کنید، می بینید که در نوشته ها و تصویرسازی هایش پیشبینی می کردند که سفرهایی هوایی بسیار گسترده تر از زمان حاضر و پر از رفاه و آسودگی باشند.

داستان این هواپیما ، هتل هوایی که این روزها در شبکه های اجتماعی دست به دست می گردد چیست و آیا کسی قصد ساختنش را دارد؟!

بعلاوه در نشریات عامه پسند دهه های میانی قرن بیستم، هر زمان صحبت از سفرهای هوایی در چند دهه پیش می شد، تصور می کردند که با هواپیماهای بسیار بزرگ و با فضاهای تجملی روبرو خواهیم شد که سخاوتمندانه در اختیار مسافران قرار بگیرد.

اما سال های سال گذشته و می بینیم که نگناهای مالی و کمبود سوخت مقرون به صرفه و مسائل مهندسی باعث شده که آن پیشبینی ها درست از آب درنیایند.

سفرهای هوایی گسترده شده اند و همه جای جهان را پوشش می دهند، اما آن شکوه و جلوه و رفاه تخیلی را نتوانستند برآورده نمایند.

اما به تازگی در شبکه های اجتماعی می بینیم که تصویر یک هواپیما - هتل بسیار بزرگ بسیار داغ شده و در بعضی کپشن ها شرحات عنوان شده که طرح این هواپیما جدی است!

پیداست که با یک آنالیز اولیه، این هواپیما - هتل نمی تواند به راحتی ساخته گردد. برای مثال کافی است فقط از نظر آئرودینامیک به هواپیما دقت کنیم.

اما داستان این طراحی مفهومی چیست و چه کسی آن را طراحی نموده است. طراحی ای که گرچه غیرممکن می نماید، اما از نظر زیبایی شناسی بسیار قابل توجه است.

هاشم الغیلی این طراحی مفهومی باورنکردنی کشتی کروز هوایی Sky Cruise را بر اساس طرح یک هنرمند دیگر، به صورت ویدئویی تجسم نموده است.

این هواپیما مثل یک کشتی دریایی می ماند که قرار است یکباره با بال ها و موتورهای غول پیکر متعدد خود در آسمان معلق بماند.

ویدئویی منتشر شده از نقاشی تونی هولمستن -یک مدیر هنری- الهام گرفته که بیش از یک دهه پیش منتشر شده بود. در آن ما اسکای کروز را می بینیم که به لطف استفاده از همجوشی هسته ای می تواند تا 5000 نفر را در خود جای دهد و سال ها در هوا بماند!

توانایی الغیلی در متحرک کردن این طراحی مفهوم و زنده کردن آن شگفت انگیز است.

هاشم الغیلی شرح می دهد: من معتقدم که تجربه فعلی پرواز خسته نماینده و قدیمی شده . زمان نوآوری های نو فرا رسیده است که تجربه پرواز ما را راحت تر می نماید. من همواره از هواداران استودیو جیبلی بودم. قلعه ای در آسمان یکی از فیلم های مورد علاقه من است که در آن کشتی های پرنده عظیمی را می بینیم که در آن افرادی زندگی می نمایند.

Sky Cruise دارای عرشه های رصد فراوانی است که می توانید از آنها منظره ها آسمان یا حتی شفق قطبی را دیدن کنید. میهمانان و تجهیزات با توجه به اینکه خود این کشتی هوایی فضای فرود دارد با هواپیماهای جت روی آن فرستاده می شوند.

در داخل کشتی هوایی، الغیلی جهانیی از تجمل را با غذا های باشکوه و فضای داخلی مجلل نشان می دهد. حتی یک مرکز پزشکی پیشرفته در کشتی وجود دارد تا احتیاج های بهداشتی مهمانان را برآورده کند. در حالی که هتل های آسمانی در گذشته پیشنهاد شده اند و اغلب در داستان های علمی-تخیلی نمایش داده می شوند، واقع گرایی ویدیوی الغیلی با توجه زیادی روبرو شده است.

الغیلی مطمئن است که ما در آستانه فناوری هستیم که می تواند این رویا را به واقعیت تبدیل کند. او در فیس بوک نوشته: من معتقدم که اسکای کروز (اسکایتانیک یا فلایتانیک) می تواند روزی در آسمان ما پرسه بزند. انتظار می رود راکتور های هسته ای کوچکی که می توانند هواپیما ها را تغذیه نمایند تا سال 2030 آماده شوند. تنها با چند تغییر در طراحی، همجوشی هسته ای و آیرودینامیک مناسب، اسکای کروز می تواند روزی پرواز کند و هزاران مسافر را بالای ابر ها حمل کند.

از زمانی که این ویدیو در فضای مجازی منتشر شد، شور و شوق و بعلاوه انتقاد هایی در خصوص آیرودینامیک هواپیما و توانایی آن در پرواز وجود داشت.

الغیلی می گوید: من می خواهم تکرار کنم که این فقط یک طراحی مفهومی است. خوشحالم که می بینم بحث های زیادی را برانگیخته است و شما را وادار نموده تا لحظه ای به رویای آینده ای بپردازید که در آن چنین چیز هایی وجود داشته باشد. صرف نظر از امکان پذیری آن، ما انسان ها هرگز نباید از رویاپردازی دست بکشیم.

اینستاگرام هاشم الغیلی

منبع: یک پزشک

به "داستان این هواپیما ، هتل هوایی که این روزها در شبکه های اجتماعی دست به دست می گردد چیست و آیا کسی قصد ساختنش را دارد؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان این هواپیما ، هتل هوایی که این روزها در شبکه های اجتماعی دست به دست می گردد چیست و آیا کسی قصد ساختنش را دارد؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید