سیستم مورد علاقه ساپینتو چیست؟

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، با آنالیز گل های استقلال مقابل کاراگومروک ترکیه اینطور برمی آید که استقلال تهران همچون فصل گذشته با سه مدافع در مسابقات حاضر می گردد.

سیستم مورد علاقه ساپینتو چیست؟

استقلال تهران جهت برپایی اردوی تدارکاتی به شهر آنکارا ترکیه سفر نموده و طی دو ملاقات تدارکاتی به میدان رفته است. شاگردان ریکاردو ساپینتو در مسابقه اول برابر تیم گنچلربیر به تساوی بدون گل دست یافتند و در ملاقات دوم پیروز به کسب رجحان دو بر صفر برابر تیم کاراگومروک شدند.

در تقابل برابر تیم تحت راهنمایی آندره آ پیرلو، کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایتالیا و یوونتوس، امیرعلی صادقی دو مرتبه گلزنی کرد و تیمش را به رجحان رساند. انتشار لحظات گلزنی این بازیکن از سوی کانال رسمی باشگاه حاوی پیغام مهمی برای هواداران این تیم بود.

از زمان معرفی ریکاردو ساپینتو به عنوان سرمربی، یکی از بزرگترین سوالات هواداران استقلال این بوده که مرد پرتغالی در نظر دارد تیمش را با چه آرایشی در مسابقات روانه میدان کند. پاسخ این سوال در تصاویری که منتشر شده کاملا معین است.

استقلال در ملاقات برابر کاراگومروک با ترکیب اصلی سید حسین حسینی، روزبه چشمی، ابوالفضل جلالی، صالح حردانی، رافائل سیلوا، مهدی مهدی پور، زبیر نیک نفس، کوین یامگا، جعفر سلمانی، سجاد شهباززاده و پیمان بابایی به میدان رفت.

با توجه به اینکه گل های صادقی در دقایق 77 و 90 به ثمر رسیده است و با در نظر داشتند اینکه معین نیست چه بازیکنانی در نیمه دوم به میدان رفته اند، در لحظه گل اول ترکیب این تیم متفاوت تر از ترکیب اولیه است.

صحنه شروع حمله استقلال روی دروازه کاراگومروک پیش از گل اول

روی صحنه گل اول پس از پاس صالح حردانی به مهدی مهدی پور، او توپ را پشت مدافعان برای ارسلان مطهری ارسال می نماید و او با پاس عرضی امیرعلی صادقی را در موقعیت گلزنی قرار می دهد. از ابتدای ایجاد این موقعیت آرایش بازیکنان در خط دفاعی نشان می دهد که چشمی به عنوان مدافع وسط و ابوالفضل جلالی و حردانی هم به عنوان مدافعان کناری بازی می نمایند. این پاسخ سوال هواداران را معین خواهد نمود که ساپینتو هم همچون آندره آ استراماچونی و فرهاد مجیدی روی ترکیب با سه دفاع نظر مثبت دارد.

البته آنطور که از انتخاب بازیکنان در ترکیب اصلی برمی آید سیلوا و چشمی در کنار حردانی و جلالی دفاع چهار نفره را تشکیل می دادند، اما در اواسط مسابقه تصمیم سرمربی به این بوده که تغییر سیستم بدهد. شنیده ها از اردوی استقلال این است که آبی ها برای فصل پیش رو بیشتر ترکیب 3-4-3 را در نظر خواهند داشت و به همین دلیل سرمربی تصمیم گرفته تا مقابل تیم پیرلو بازیکنانش را محک بزند.

دیگر نکته جالب روی هر دو صحنه گل استقلال حضور رضا میرزایی در پست وینگر چپ است. رضایی که از سپاهان به استقلال منتقل شد در پست تخصصی وینگر راست بازی می کرد و به نظر می رسد عدم جذب بازیکن در این بخش موجب شد تا با استراحت به جعفر سلمانی، ساپینتو رضایی را در ترکیب با این پست بکار بگیرد.

استقلال در اردوی ترکیه چند مسابقه تدارکاتی دیگر هم با درخواست سرمربی برگزار خواهد نمود و پس از بازگشت به تهران هم احتمالا این برنامه ادامه خواهد داشت، برای مشاهده تاکتیک واضح ساپینتو باید تا اولین مسابقه فصل منتظر ماند، اما او اینطور نشان داده که برای استفاده از سیستمی که پیش از این به وسیله دو سرمربی پیشین بکار گرفته می شد، بی میل نیست.

منبع: ایلنا

منبع: فرارو

به "سیستم مورد علاقه ساپینتو چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم مورد علاقه ساپینتو چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید