مشخصات کلیدی لو رفته از پوکو F4 چندان دلگرم کننده نیست

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، در سال 2021، پوکو F3 به عنوان مدل ریبرند شده ردمی K40 راهی بازارهای جهانی شد. حالا بر اساس گزارش های منتشر شده، شیائومی قصد دارد تا چند هفته دیگر گوشی ردمی K50 را رسما معرفی کند و در نتیجه شاهد انتشار گزارش های بیشتری درباره پوکو F4 خواهیم بود. اگرچه هنوز تاریخ عرضه گوشی پوکو F4 فاش نشده، ولی حالا به لطف یکی از افشاگران می توانیم به مشخصات احتمالی آن بپردازیم.

مشخصات کلیدی لو رفته از پوکو F4 چندان دلگرم کننده نیست

این افشاگر مدعی شده که پوکو F4 در کمال تعجب مانند نسل قبلی از چیپست اسنپدراگون 870 بهره می برد. همچنین به نظر می رسد در کنار آن رم LPDDR5 و حافظه داخلی مبتنی بر فناوری UFS 3.1 انجام وظیفه می کنند. از دیگر ویژگی های فاش شده از آن می توانیم به بهره گیری از نمایشگر 6.3 اینچی با رزولوشن FHD+ و رفرش ریت 120 هرتز اشاره کنیم.

در پنل پشتی این گوشی 3 دوربین تعبیه شده که دوربین اصلی مبتنی بر سنسور 50 مگاپیکسلی است و در کنار آن اولترا واید 13 مگاپیکسلی و تله-ماکرو 5 مگاپیکسلی انجام وظیفه می کنند. همچنین باید به قرارگیری دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی در حفره نمایشگر اشاره کنیم.

شیائومی قصد دارد این گوشی را با MIUI 13 مبتنی بر اندروید 12 راهی بازار کند. انرژی پوکو F4 از طرف باتری 4500 میلی آمپر ساعتی تامین می شود و سرعت شارژ آن به 67 وات می رسد. در نهایت هم باید بگوییم که ظاهرا کاربران برای خرید این گوشی می توانند از بین 6/8/12 گیگابایت رم و 128/256 گیگابایت حافظه داخلی دست به انتخاب بزنند.

از بین خانواده ردمی K50 فقط مدل گیمینگ معرفی شده که گویا قرار است به عنوان پوکو F4 GT راهی بازارهای جهانی شود. مدتی قبل یکی از افشاگران گفت که گوشی هوشمند پوکو F4 GT از یک نمایشگر 6.67 اینچی AMOLED با رفرش ریت 120 هرتز و رزولوشن Full HD+ بهره می برد. قلب تپنده آن چیپست پرچم دار اسنپدراگون 8 نسل 1 است و در پنل پشتی آن هم دوربین سه گانه وجود دارد.

گفته می شود دوربین اصلی از سنسور 64 مگاپیکسلی IMX686 سونی استفاده می کند و در کنار آن دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی و دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو استفاده شده است. همچنین نباید وجود دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی را از قلم بیندازیم. انرژی این گوشی از طرف باتری 4700 میلی آمپر ساعتی تامین می شود که از سرعت شارژ 120 وات هم پشتیبانی می کند.

در رابطه با پوکو F4 هم باید بگوییم که مدتی قبل تصاویر رندر ردمی K50 منتشر شد که بدون شک این دو گوشی به غیر از بحث سخت افزار، از نظر طراحی هم تا حد زیادی مشابه یکدیگر خواهند بود. بر اساس رندرهای منتشر شده، این گوشی از ماژول دوربین مشابه مدل پرو بهره می برد و مانند آن در این ماژول دو بافت متفاوت استفاده شده است. با این حال در مدل استاندارد شاهد قرارگیری یک دایره درون این ماژول هستیم که گویا این مشخصه برای ایجاد تمایز بین ردمی K50 و ردمی K50 پرو استفاده شده است.

روی هم رفته اگر ادعای این افشاگر درباره استفاده از اسنپدراگون 870 در پوکو F4 صحت داشته باشد، این تصمیم احتمالا با انتقاد کاربران زیادی روبه رو می شود. اگرچه انتظار بهره گیری چنین گوشی مقرون به صرفه ای از اسنپدراگون 8 نسل 1 اصلا منطقی نیست، ولی مطمئنا کاربران زیادی دوست ندارند که گوشی جدیدی را با چیپست قدیمی خریداری کنند. متأسفانه در رابطه با چیپست استفاده شده برای ردمی K50 هنوز گزارش موثقی منتشر نشده و به همین علت نمی توانیم با قاطعیت به پردازنده موجود در پوکو F4 بپردازیم.

اگر از جمله علاقه مندان به گوشی های پوکو هستید، به نظر شما آیا پوکو F4 با بهره گیری از چیپست قدیمی اسنپدراگون 870 که در نسل قبلی هم استفاده شده، می تواند توجه کاربران را جلب کند؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

منبع: GizmoChina

منبع: دیجیکالا مگ

به "مشخصات کلیدی لو رفته از پوکو F4 چندان دلگرم کننده نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات کلیدی لو رفته از پوکو F4 چندان دلگرم کننده نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید