هوندا سیویک تایپ R نو 2022؛ هاچ بک محبوب ایرانی ها

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، هوندا در حال توسعه مدل تازه سیویک تایپ R است. نسخه تازه ای که تصاویر آن در پیست جایزه بزرگ ژاپن به ثبت رسیده و تغییراتی نسبت به مدل استاندارد خود داشته است. این هاچ بک که در طول 19 سال اخیر میان ایرانی ها محبوب بوده، هنوز دو نسل پنجم و نهم آن در جاده های ایرانی دیده می شوند.

هوندا سیویک تایپ R نو 2022؛ هاچ بک محبوب ایرانی ها

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، هوندا در خصوص زمان عرضه سیویک تایپ R باز طراحی شده 2022 هنوز چیزی نگفته است، اما کارشناسان مشهور حوزه خودرو پیش بینی می نمایند که تا پیش از انتها سال میلادی جاری این هاچ بک پرطرفدار در بازار های جهانی عرضه گردد.

در خصوص قیمت این خودرو نیز تنها به پیش بینی اکتفا شده است. در این رابطه motorbiscuit معتقد است که با توجه به قیمت 37 هزار و 895 دلاری سیویک تایپ R مدل 2021 احتمالا قیمت اولیه مدل 2022 این خودرو به 40 هزار دلار می رسد. این مبلغ به پول ما و با دلار 27 هزار و 700 تومانی، بیش از یک میلیارد و 100 میلیون تومان قیمت دارد.

البته فعلا دست هواداران ایرانی هوندا سیویک برای خرید این هاچ بک کوتاه به دلیل ممنوعیت واردات خودرو های خارجی کوتاه است. اما اگر واردات هم آزاد گردد، باید علاوه بر قیمت یک میلیارد و 100 میلیون تومانی سیویک تایپ R مدل 2022، چیزی بیش از این میزان باید عوارض ومالیات گمرکی پرداخت کنید.

سیویک تایپ R مدل 2022 اسپرت تر از قبل

با وجود اینکه تصاویر سیویک تایپ R مدل 2022 استتار شده است، اما تعیین است که این خودرو بر اساس هاچ بک سیویک Mk11 ساخته شده است که در ماه ژوئن (خرداد سال گذشته) معرفی گردید. این خودرو دارای همان سبک بدنه فست بک پنج در است که مدل قبلی خود را نشان می دهد، اگرچه طراحان هوندا تصمیم گرفته اند استایل خودروی قبلی را کمی تغییر دهند.

در قسمت جلو، این هاچ بک داغ دارای همان چراغ های جلوی LED باریکی است که سیویک استاندارد دارد، اما جلوپنجره مشبک مشبک رادیاتور را در کنار خود دارد.

سپر جلو تهاجمی تر از خودروی استاندارد است، با ورودی بزرگی که تا قسمت پایینی اسپلیتر امتداد دارد. بعلاوه یک جفت ورودی تازه هوا در زیر چراغ های جلو وجود دارد. اما با وجود پوشش نباید این واقعیت را ندیده گرفت که آن ها صرفاً برای زیبایی کار گذاشته شده اند، تا اینکه عملکرد محور باشند.

در سیویک تایپ R تازه، رکاب های جانبی عمیق تر هستند و یک باله تازه هوا در جلوی چرخ های عقب برای تمیز کردن هوای جاری در کناره های خودرو قرار گرفته است. بعلاوه چرخ ها به صورت سفارشی تایپ R هستند و با لاستیک های میشلین پایلوت اسپورت 4S پوشیده شده اند.

در عقب هاچ بک تازه هوندا نیز نوار روشنایی، عرض کامل سیویک استاندارد را حفظ نموده است، اما سپر عقب با یک جفت دریچه خروجی هوا و یک دیفیوزر عمیق دوباره طراحی شده است. علاوه بر این مدل تازه سه لوله اگزوز دارد که برخلاف نوع تایپ R فعلی، بزرگترین خروجی در مرکز قرار گرفته است. این سیستم به گونه ای طراحی شده است که در هنگام شتاب گیری سخت، رفتار تهاجمی تری را ارائه دهد.

در فضای داخل، سیویک تایپ R نیز یک سیستم اطلاعات تفریح نه اینچی تازه روی داشبورد نصب شده است و یک دسته ابزار دیجیتال تازه جلوتر از راننده، طراحی استاندارد خودرو را منعکس می نماید. بعلاوه بسیار احتمال دارد که تایپ R یک جفت جایگاه اسپرت تازه، فرمان اسپرت به روز شده و پدال های آلومینیومی، به علاوه دستگیره تعویض دنده آلومینیومی تایپ R داشته باشد.

تعیینات فنی و امکانات نسخه تازه سیویک تایپ R

جالب ترین ویژگی سیویک تایپ R مدل 2022 پیشرانه آن خواهد بود، زیرا در شرایطی که بقیه مدل های هوندا به طور پیوسته به سمت الکتریکی شدن حرکت می نمایند، نوع R بعدی به این سو نخواهد رفت.

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو به نقل از autoexpress، تام گاردنر، معاون ارشد هوندا اروپا درباره پیشرانه این هاچ بک گفته که ما انتظار داریم تایپ R تازه از نسخه به روز شده موتور 2 لیتری چهار سیلندر بنزینی توربوشارژ موجود در مدل استاندارد استفاده کند. اما هنوز تعیین نیست که آیا قدرت از 316 اسب بخاری که نسل قبلی فراوری می کرد، فراتر می رود یا خیر.

انتقال قدرت پیشرانه نیز به وسیله یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخ های دستی منتقل می گردد. اما در نسخه فول آپشن جعبه دنده اتوماتیک دوکلاچه نیز در دسترس است.

سیویک تایپ R مدل 2022 بعلاوه امکاناتی نظیر کنترل تهویه مطبوع، Wi-Fi، صفحه آمپر دیجیتالی 10.2 اینچی، سیستم اطلاعات تفریح نسل بعدی هوندا شامل صفحه نمایش لمسی 9 اینچی و ادغام تلفن هوشمند اپل کارپلی و اندروید اتو، غربیلک فرمان D شکل، سیستم صوتی پریمیوم Bose و مجموعه ای از سیستم های یاری راننده در قالب پکیج Honda Sensing، شارژر تلفن هوشمند بی سیم و... است.

تصاویر استتار شده هوندا سیویک تایپ R مدل 2022

منبع: فرارو

به "هوندا سیویک تایپ R نو 2022؛ هاچ بک محبوب ایرانی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوندا سیویک تایپ R نو 2022؛ هاچ بک محبوب ایرانی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید