نظامی یکی از محورهای وحدت آفرین برای اعتلای فرهنگ کشور است

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه گذشته در آیین بزرگداشت حکیم نظامی که در تالار وحدت برگزار گردید با تاکید بر اینکه ما به حکیم نظامی به عنوان شاعری وحدت بخش میان همه اقوام فارسی زبان توجه داریم، گفت نظامی یکی از محورهای وحدت آفرین برای کسانی است که به اعتلای فرهنگ فکر می نمایند.

نظامی یکی از محورهای وحدت آفرین برای اعتلای فرهنگ کشور است

محمدمهدی اسماعیلی با تاکید بر این مطلب اضافه کرد: امشب در آیین بزرگداشت حکیم نظامی همه علاقه مندان شعر و ادب فارسی جمع هستند و آنان که نیامده اند نیز از رسانه های دیگر بیننده و مخاطب این رویداد هستند.

وی توضیح داد: مفاخر ایران هر کدام سرلوحه ای بزرگ برای این سرزمین پر تمدن هستند و ما خوشبختیم که حکمای اندیشمند، در کشورمان و در دسترس هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که نظامی از مفاخر بزرگ همیشگی ایران است، گفت: ایران فرهنگی با خط کشی ها از هم جدا نمی گردد. ما به حکیم نظامی به نشانه وحدت همه اقوام فارسی زبان نگاه می کنیم و او نشانه همگرایی است نه واگرایی. نظامی یکی از محورهای وحدت آفرین برای کسانی است که به اعتلای فرهنگ فکر می نمایند.

اسماعیلی اضافه کرد: در ابتدای کار دولت مردمی سیزدهم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم کار ما متمرکز بر بزرگداشت نام آوران این سرزمین بود. این نشست ها با برنامه ریزی و اندیشمندی بزرگان، به اجرا درآمده است. در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر داریم از بزرگان ایران تقدیر کنیم.

وی در ادامه با تشکر از همه کسانی که همراهی کردند تا این نشست ها و این آیین به خوبی و عظمت برگزار گردد، پیغام رئیس جمهوری را قرائت کرد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "نظامی یکی از محورهای وحدت آفرین برای اعتلای فرهنگ کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظامی یکی از محورهای وحدت آفرین برای اعتلای فرهنگ کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید