چگونه دوستان زیادی داشته باشیم؟

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، همه ما می دانیم که یک دوست می تواند نقش مهم و حیاتی در زندگی مان ایفا می نماید. بدون دوست انگار نمک زندگی کم است! اما شاید همه ما در دوست یابی پیروز نباشیم. خوشبختانه می توان با به کار بستن تکنینک های زیر اجتماعی تر شد و دوستان بیشتری پیدا کرد.

چگونه دوستان زیادی داشته باشیم؟

جوری که فکر می کنید، حرف می زنید، خود را می آرایید، راه می رود و به هر صورت جوری که هستید تصویری راجع به شخصیت تان به مردمی که با شما برخورد دارند، خواهد داد. شاید دوست شدن با افراد برای شما سخت است و حاضر شدن در اجتماع و ارتباط گرفتن با مردم برای تان سخت است. اگر این طور است بدانید که تنها نیستید. برای خیلی از ما اجتماعی بودن به نظر نشدنی می آید. اما خبر خوب این است که اگر بخواهید می توانید با راهکارهای زیر خود را تغییر دهید، اجتماعی شوید و دوستان بیشتری پیدا کنید.

1- همواره تمیز باشید. مردم دوست دارند در اطراف کسانی که تمیزند و بوی خوبی می دهند باشند. پس روزی دو بار دندان هاتان را مسواک کنید و هر روز، یا هر چند روز یک بار بسته به منطقه ای که در آن زندگی می کنید، دوش بگیرید و همواره از دئودورانت، ادکلن و عطر بهره ببرید.

2- در راستای سلامت روحی تان بکوشید. به هر چیزی که فکر کنید اتفاق می افتد و اگر افکار منفی داشته باشید خودتان هم افسرده می شوید. افکاری سازنده، مثبت و منطقی داشته باشید. روی تصورات تان مطلعی داشته باشید و خودتان را بشناسید. همنشینی شاد و پرانرژی باشید. عزت نفش داشته باشید و به خودتان احترام بگذارید. خودتان را به خاطر کارهای احمقانه ای که در گذشته انجام دادید ببخشید و بگذرید تا به برترین فردی که می توانید تبدیل شوید. سعی کنید شخصی شاد و مثبت باشید که حال دیگران را خوب می نماید. به این ترتیب افراد می خواند همواره در اطراف شما باشند و با شما دوست شوند.

3- سبک لباس پوشیدن تان را هیجان انگیزتر کنید. لباس پوشیدن تان چه پیامی به مردم می دهد؟ آیا پوشیدن لباس های ساده را دوست دارید، دوست دارید لباس هایی گشاد بپوشید و رنگ های ساده را دوست دارید؟ اگر این طور است طرز لباس پوشیدن تان را تغییر دهید و آن را شادتر کنید. مردم بیشتر به سمت افرادی کشیده می شوند که به نظر می آید شاد هستند.

لباس هایی با رنگ روشن و شاد بپوشید: به جای اینکه دنبال رنگ های مرده، کم رنگ و افسرده نماینده باشید، رنگ صورتی، نارنجی، بنفش و یا هر رنگ شاد دیگری که شما را شادتر نشان می دهد بپوشید.

به روز باشید: گشتی در اینترنت بزنید و ببینید چه لباس ها، کفش ها و شلوارهایی الان مد هستند.

خیلی سخت کوشش نکنید! هر چیزی که مد است را نپوشید. در پی لباس هایی باشید که بیشتر به شما بیایند.

4- خود را زیباتر کنید. با گشتی سریع در اینترنت نگاهی به مدل موهای مختلف بیاندازید. در پی مدل هایی که هم مد روز هستند و هم به فرم صورت تان می آیند باشید. سلیقه خودتان را هم در نظر بگیرید. یک بار دیگر به یاد داشته باشید که نباید ظاهری اغراق آمیز و خیلی جیغ داشته باشید. یک ظاهر زیبا و اندکی متفاوت کفایت می نماید.

5- نگرش و رفتارتان را بهتر کنید. دولا دولا راه نروید! این کار نه تنها برای کمرتان بد است، بلکه باعث می گردد مردم به چشم یک آدم بی حال و حوصله به شما نگاه نمایند. صاف بیاستید و صاف راه بروید. در هنگام راه رفتن اندکی دست هاتان را حرکت دهید، شانه هاتان را بالا بگیرید و مستقیما به مردم نگاه کنید و تماس چشمی برقرار کنید. این به مردن نشان می دهد که شما با اعتماد به نفس و اجتماعی هستید و به همین علت آنها دوست خواهند داشت بیشتر با شما معاشرت نمایند.

6- هر روز با یک فرد نو صحبت کنید. به سراغ فردی که تا کنون با او صحبت ننموده اید و یا کمتر این کار را انجام داده اید بروید و با او از هر چیزی صحبت کنید. مثلا در ابتدا از فرد بپرسید ساعت چند است و یا بگویید می خواهید مطمئن شوید ساعت موبایل تان درست کار می نماید. از قلم نیاندازید که لبخند بزنید. بعد می توانید باز هم حرفی دیگر بزنید و مکالمه را ادامه دهید، مثلا بگویید راستی لباس تان خیلی قشنگ است. ممکن است در ابتدا این کار برای تان سخت باشد اما به مرور زمان عادت می کنید که چگونه این کار را انجام دهید و برای تان خیای عادی می گردد. به این ترتیب سعی کنید هر روز با یک فرد نا آشنا صحبت کنید. با این روش مهارت اجتماعی شدن را در خود تقویت نموده اید و به علاوه احتمالش زیاد است از این طریق دوستانی تازه پیدا کنید. حتی اگر همان لحظه با فرد دوست نشوید، بار دیگری که او را ببینید برخوردتان صمیمانه تر خواد بود و به مرور با هم ارتباط خواهید گرفت.

7- به مکان های مختلف بروید. از خانه بیرون بروید! به همین سادگی! لباس هایی خوب، که با آنها احساس راحتی می کنید بپوشید، خوش اخلاق باشید و برای قدم زدن بیرون بروید. به رستوران بروید و یک وعده غذای خوب بخورید و یا به جایی که پر از جمعیت است بروید. در این مکان های می توانید صحبت کردن با افراد نوی را تمرین کنید. سر صحبت را با افراد نو باز کنید. ممکن است اولش سخت به نظر برسد اما مطمئن باشید مردم هم از این کار شما استقبال می نمایند و با شما محبت آمیز برخورد خواهند کرد. به این ترتیب مهارت های اجتماعی تان تقویت می گردد و فردی اجتماعی می شوید که می تواند به راحتی با هر کسی که می خواهد دوست گردد.

8- از خبرهای روز جهان مطلع باشید. از هر منبعی که دوست دارید خبرهای دست اول جهان را دنبال کنید. بدانید در جهانی اطراف تان چه می گذرد. بعلاوه در خصوص مسائل عمومی هم اطلاعات به دست بیاورید و سعی کنید در هر زمینه ای حرفی برای گفتن داشته باشید. به این ترتیب می توایند با هر کسی وارد بحث و مصاحبه شوید و از نظر افراد فردی با اطلاعات بالا به نظر بیایید. درمورد موضاعاتی که بیشتر افراد به آنها علاقه مند هستند هم مطلع شوید. به این ترتیب می توانید دوستان بیشتری پیدا کنید.

منبع: فوت و فن / wikihow.com

به "چگونه دوستان زیادی داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه دوستان زیادی داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید