کاربردهای جادویی و فواید روغن جوجوبا برای پوست سر خشک

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، آیا روغن جوجوبا سبب بهبود رشد مو می شود؟ آیا از فواید روغن جوجوبا برای پوست سر آگاه هستید؟ ادامه مطلب را بخوانید تا فواید جوجوبا در جلوگیری از ریزش مو و بهبود رشد مو را متوجه شوید.

کاربردهای جادویی و فواید روغن جوجوبا برای پوست سر خشک

مترجم: سعید علیزاده

منبع:راسخون

آیا روغن جوجوبا سبب بهبود رشد مو می شود؟ آیا از فواید روغن جوجوبا برای پوست سر آگاه هستید؟ ادامه مطلب را بخوانید تا فواید جوجوبا در جلوگیری از ریزش مو و بهبود رشد مو را متوجه شوید.

درختچه جوجوبا متعلق به جنس Simmondsia و خانواده Simmondsiaceae است. این گیاه بومی بیابان سونورا در جنوب غربی آریزونا و منطقه ها خاصی از مکزیک و کالیفرنیا است. بومیان آمریکا از خواص دارویی و درمانی روغن استخراج شده از دانه های این درختچه آگاه بودند. از سال ها قبل، روغن جوجوبا برای درمان پوست خشک، زخم ها، سوختگی و کبودی استفاده می شود.

دلیل اینکه چرا روغن جوجوبا در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود، توانایی آن در نفوذ به پوست و کم کردن سرعت از دست دادن رطوبت می باشد. هنگامی که بر پوست سر مالیده می شود، ممکن است باعث کاهش شوره سر شود. با توجه به خواص آنتی اکسیدانی آن، ممکن است از فولیکول مو در مقابل آسیب دیدگی محافظت کند. در این مقاله نگاهی بر فواید استفاده از روغن جوجوبا بر پوست سر می اندازیم.

فواید استفاده از روغن جوجوبا در مو و پوست سر

هر چند همه ما رویای داشتن موهای سالم و براق را داریم، استفاده از محصولات طراحی شده برای مو که حاوی مواد شیمیایی ناملایم هستند می توانند به مو آسیب رسانده و باعث از دست رفتن درخشندگی طبیعی آن شوند. گاها، یکی حتی ممکن است از مسائل پوست سر که ممکن است خطر نازک شدن مو یا ریزش مو را داشته باشد رنج ببرد. در حالی که می توان از شامپوهای دارویی و یا لوسیون استفاده کرد، اما گزینه دیگر استفاده از محصولات طبیعی مانند روغن جوجوبا است. روغن جوجوبا نه تنها پوست سر را مرطوب می کند بلکه رشد مو را هم افزایش می دهد. در اینجا اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده از روغن جوجوبا برای درمان مسائل پوست سر وجود دارد.

پسوریازیس پوست سر

پسوریازیس پوست سر یک اختلال التهابی است که به وسیله تجمع سریع سلول های پوست بر روی پوست سر معین می شود. هنگامی که سلول های پوست با سرعت زیاد تولید می شوند، پوست سر به وسیله لایه هایی از سلول های پوستی پوشیده می شود. تشکیل فلس های براق بر روی پوست سر باعث ایجاد درد و خارش و ... در پوست سر برخی از علایم و نشانه های این بیماری هستند. چون پست سر دچار درد و خارش است، شخص سعی می کند با خاراندن رنج ناشی را تسکین بخشد. این می تواند حتی باعث آسیب دیدن فولیکول های مو شود که به نوبه خود تاثیر منفی بر رشد موها می گذارد. از آنجا که روغن جوجوبا یک پاک کننده عالی است، شخص قطعا بخاطر استفاده از روغن جوجوبا برای درمان پسوریازیس پوست سر منفعت خواهد برد. ماساژ آن بر روی پوست سر باعث پاکسازی فلس های پوشیده شده بر روی پوست سر شده و باعث رهایی از خارش می شود.

شوره سر

یکی دیگر از مسائل رایجی که بر بسکمک تاثیر می گذارد، درماتیک سبورئیک یا شوره سر است. یکی از شایع ترین علل شوره سر ترشح بیش از حد سبوم از غدد سباسه است. هرچند سبوم به چرب شدن پوست کمک می کند، اما اگر در مقادیر بیش از حد ترش شود، ممکن است روی پوست سر جمع شود و فولیکول های مو را مسدود کند. این امر می تواند مانع از رشد مو شود و حتی آن ها را شکننده کند. از آنجا که این روغن می تواند به عمق ساقه مو نفوذ کند می تواند به صورت موثری سبوم جمع شده و چسبنده را حل نماید. تمام کاری که نیاز است انجام دهید این است که روغن را گرم کنید و سپس پوست سر را با آن ماساژ دهید. پس از یک ساعت با استفاده از یک شامپوی ملایم آن را بشویید.

شکستگی مو

هرچند برخی از مسائل پوست سر می تواند به دلیل ضعف سیستم ایمنی باشد، شکستگی مو معمولا به دلیل فولیکول های آسیب دیده مو ایجاد می شود. از آنجا که روغن جوجوبا به پاک سازی پوست سر و مرطوب نگه داشتن شاف مو کمک می کند، استفاده از این روغن قطعا می تواند مشکل مسدود شدن فولیکول های مو را تا حد زیادی حل نماید. هنگامی که فولیکول های مو تمیز و سالم باقی بمانند، مو قوی تر می شود و کمتر در معرض شکستگی قرار می گیرد.

موهای کسل کننده

استفاده از روغن جوجوبا بر روی پوست سر نه تنها از شوره سر و شکستگی مو جلوگیری می کند، بلکه رویای داشتن موهای سالم و درخشان را به حقیقت می پیوندد. ماساژ دادن روغن جوجوبا بر روی پوست سر گردش خون را بهبود می بخشد که به نوبه خود رشد مو را تحریک می کند. این روغن همچنین موها را مرطوب و آن ها را نرم و براق می کند. بر خلاف برخی از محصولات مو که ممکن است حاوی مواد شیمیایی ناملایم باشند، این یک محصول طبیعی است و به هیچ نام به آن ها آسیب نمی رساند.

موی خشک

از آنجا که تصور می شود ترکیب شیمیایی این روغن بسیار شبیه به چربی پوست است، به مرطوب شدن پوست سر هم کمک می کند. می توان از این روغن به عنوا کاندیشن یا هنگامی که موها بعد از حمام هنوز مرطوب هستند استفاده کرد. کسانی که دارای موهای چین دار و غیر قابل کنترل هستند می توانند چند قطره از روغن غیرچرب جوجوبا را به کمک کف دست و انگشتان به موها بمالند و از این طریق موهای خود را کنترل کنند.

ماساژ روغن جوجوبا بر روی پوست سر قطعا به مرطوب ماندن پوست سر کمک خواهد کرد. اگر از شوره سر رنج می برید، این روغن را بر پوست سر بمالید. این کار نه تنها پوست سر را تغذیه خواهد کرد بلکه باعث افزایش رشد موها هم خواهد شد.

منبع: راسخون

به "کاربردهای جادویی و فواید روغن جوجوبا برای پوست سر خشک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربردهای جادویی و فواید روغن جوجوبا برای پوست سر خشک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید