20 اقامتگاه بوم گردی در خراسان شمالی افتتاح می شود

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی با اشاره به افتتاح 20 اقامتگاه بوم گردی تا خاتمه سال جاری گفت: تعداد اقامتگاه های بوم گردی استان به بیش از 150 واحد می رسد.

20 اقامتگاه بوم گردی در خراسان شمالی افتتاح می شود

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان، علی کاظمی گفت: در حال حاضر 133 اقامتگاه بوم گردی در استان فعال است و تا پایان سال نیز 20 اقامتگاه دیگر به بهره برداری می رسد.

او با تأکید بر لزوم نیازسنجی و امکان سنجی به منظور برگزاری دوره های آموزشی برای علاقه مندان و فعالان حوزه گردشگری افزود: ارائه آموزش های لازم، موثرتر از تشدید نظارت ها است و ما در این حوزه به دنبال فرهنگ سازی هستیم.

کاظمی تنوع قومیتی و فرهنگی و وجود جاذبه های طبیعی را از مزیت های گردشگری خراسان شمالی برشمرد و گفت: اقامتگاه های بوم گردی امروز طرفداران خود را پیدا کرده است و باید نمونه های پیروز استان را به عنوان الگو معرفی کنیم.

او با اشاره به این که بوم گردی فقط صدور مجوز نیست، مطرح کرد: داشتن طرح توجیهی و ظرفیت سنجی از الزامات صدور مجوز است، بنابراین افرادی که علاقه مند به فعالیت در این حوزه و دریافت تسهیلات هستند باید علاوه بر آموزش های لازم، ظرفیت سنجی را مدنظر قرار دهند.

معاون گردشگری خراسان شمالی سپس از تجهیز تمام اقامتگاه های بوم گردی استان به کپسول آتش نشانی خبر داد.

منبع: میراث آریا

به "20 اقامتگاه بوم گردی در خراسان شمالی افتتاح می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 اقامتگاه بوم گردی در خراسان شمالی افتتاح می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید