زلزله 5.9 ریشتری ژاپن را لرزاند

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، درپی زمین لرزه 5.9 ریشتری در ژاپن، دست کم 17 نفر مجروح شدند و خسارت فراوانی به بار آمد.

زلزله 5.9 ریشتری ژاپن را لرزاند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ انجمن گفتگو به نقل از ژاپن تایمز، توکیو و منطقه ها اطراف آن پنجشنبه شب براثر زمین لرزه ای شدید لرزید. این زلزله شدیدترین زلزله پس از زمین لرزه بزرگ شرق ژاپن در سال 2011 محسوب می شود.

درپی زمین لرزه ای به بزرگی 5.9 ریشتر که در عمق 62 کیلومتری زمین و در ساعت 22:41 روی داد، خانه ای در آتش سوخت، قطار های مسافربری از ریل خارج شدند و مسافران در ایستگاه های راه آهن ژاپن گیر افتادند.

بزرگی این زلزله در ابتدا 6.1 گزارش شده بود، اما کمی بعد سازمان هواشناسی ژاپن بزرگی زلزله را 5.9 ریشتر بیان کرد. در پی این زلزله بیش از 20 خط رفت وآمد مترو در مرکز ژاپن و منطقه ها اطراف آن به شکل آفلاین درآمد، با این حال برخی از خطوط بلافاصله فعالیت خود را ازسر گرفتند.

هیروکزو ماتسونو، وزیر ارشد کابینه ژاپن در نشست خبری گفت دست کم 17 نفر در جریان این حادثه زخمی شدند. وی حال یکی از مجروحان را وخیم بیان کرد. از میزان دیگر جراحات تأیید شده هنوز خبری منتشر نشده است. او همچنین بیان کرد که اختلالی در هیچ یک از تأسیسات انرژی هسته ای این کشور گزارش نشده است.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن به وبلاگ انجمن گفتگو گفت که به مقامات دستور داده است تا به زلزله زدگان کمک و از خسارات بیشتر جلوگیری کنند.

یک مقام آژانس هواشناسی این کشور هم درباره خطر پس لرزه ها که احتمال می رود به میزان زلزله روز پنجشنبه باشد، هشدار داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "زلزله 5.9 ریشتری ژاپن را لرزاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زلزله 5.9 ریشتری ژاپن را لرزاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید