معاون اشرف غنی: مهاجران افغانستان به موضوعی سیاسی و عامل فشار تبدیل نشوند

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، معاون ریاست جمهوری افغانستان با حضور در نشستی در پاکستان گفت که موضوع مهاجران افغان نباید به یک موضوع سیاسی و عاملی برای فشار به کابل تبدیل گردد.

معاون اشرف غنی: مهاجران افغانستان به موضوعی سیاسی و عامل فشار تبدیل نشوند

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ انجمن گفتگو، سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور افغانستان در نشست چهل سالگی مهاجران افغان در پاکستان گفت که مهاجران افغان به خاطر موضوع سیاسی مورد بی مهری قرار نگیرند.

وی اضافه نمود: مهاجران افغانستان در پاکستان و یا کشورهای دیگر نباید به ابزار سیاسی و عاملی برای فشار به دولت کابل تبدیل شوند.

دانش همچنین اعلام نمود که در گذشته همیشه از اردوگاه های مهاجران افغان در پاکستان برای گروه های تروریستی سربازگیری شده است.

معاون دوم اشرف غنی گفت: بدون مشارکت پاکستان و سهم گیری این کشور ما نمی توانیم به صلح پایدار دست یابیم و دولت اسلام آباد نیز هرگز نمی تواند بدون ایجاد ثبات در افغانستان به یک ثبات پایدار در پاکستان دست یابد.

وی درباره فرایند صلح افغانستان و مذاکرات بین الافغانی نیز گفت که هیئت مذاکره نماینده افغانستان باید به رهبری و موضوع دولت باشد.

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در فرایند صلح افغانستان نیز به پاکستان سفر نموده است.

وی اردیبهشت ماه امسال با آلیس ولز معاون وزارت خارجه آمریکا نیز با شماری از مقامات پاکستانی درباره فرایند صلح افغانستان ملاقات و گفت وگو نموده بود.

یک مقام وزارت خارجه پاکستان به دی پی ای گفته بود: اسلام آباد در برابر یاری به فرایند صلح افغانستان خواهان خروج مهاجرین افغانستانی از پاکستان شده است.

پیش از این نیز دولت پاکستان بارها برای اخراج مهاجرین افغانستانی از این کشور مهلت مشخص نموده بود اما هر بار پس از پادرمیانی سازمان ملل این مهلت را تمدید نموده است.

اکنون بیش از دو میلیون مهاجر افغانستانی در پاکستان حضور دارند که بسیاری از آنها چند دهه است که در این کشور زندگی می نمایند.

این در حالی است که عمران خان نخست وزیر پاکستان در روزهای نخست شروع به کارش گفته بود که به تمامی مهاجرین افغانستانی تابعیت پاکستان را اعطا خواهد نمود.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "معاون اشرف غنی: مهاجران افغانستان به موضوعی سیاسی و عامل فشار تبدیل نشوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون اشرف غنی: مهاجران افغانستان به موضوعی سیاسی و عامل فشار تبدیل نشوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید