کلیسای نوتردام در سال 2024 به روی عموم مردم باز می گردد

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، کلیسای نوتردام در سال 2024 به روی عموم مردم باز می گردد.

کلیسای نوتردام در سال 2024 به روی عموم مردم باز می گردد

ریما عبدالملک ـ وزیر فرهنگ فرانسه سه سال پس از اینکه سقف کلیسای نوتردام در جریان آتش سوزی نابود شد، بیان نمود: فرایند بازسازی نوتردام برای بازگشایی در سال 2024 با موفقیت درحال انجام است.

به گفته عبدالملک مرحله پاکسازی پروژه بازسازی با موفقیت به انتها رسیده و امکان شروع مرحله بازسازی در انتها تابستان فراهم شده است.

کلیسای نوتردام از سال 2019 تا به امروز برای انجام پروژه بازسازی تعطیل است. در سال 2019 این کلیسا دچار آتش سوزی مهیبی شد و سقف و مناره این کلیسای تاریخی در مقابل چشم ساکنان پاریس و مردم سراسر دنیا که آتش سوزی را از تلویزیون و فضای مجازی دیدن میکردند، ویران شد.

عبدالملک در جریان بازدید از نوتردام بیان نمود: ما اطمینان داریم که 2024 سالی خواهد بود که بخش اعظمی از این پروژه به انتها می رسد و در این سال شاهد بازسازی این کلیسا به روی عبادت کنندگان و عموم مردم خواهیم بود.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه بلافاصله پس از آتش سوزی ماه آوریل بیان نمود این کلیسا که قدمت آن به قرن دوازدهم میلادی باز میگردد، بازسازی خواهد شد. او سپس وعده داد کلیسای نوتردام تا سال 2024 یعنی سالی که فرانسه میزبان بازی های المپیک است، به روی عبادت کنندگان بازگشایی خواهد شد.

کلیسای نوتردام و مناره 96 متری آن قرار است همانند معماری گذشته بازسازی گردد.

منبع: همگردی

به "کلیسای نوتردام در سال 2024 به روی عموم مردم باز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیسای نوتردام در سال 2024 به روی عموم مردم باز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید