هوش مصنوعی

فناوری تازه OLED EX ال جی؛ 30 درصد وضوح بیشتر در نمایشگر ها

شرکت ال جی اخیرا چندین نوآوری چشمگیر در زمینه نمایشگر های تلویزیون ارائه نموده است. بعلاوه بعضی از طرح های صفحه نمایش شفاف خود را برای استفاده در اختیار سایر سازندگان تلویزیون قرار داده است.

10 اسفند 1400

طراحی مفهومی عجیب این کامیون با نام Faraday Future: خودران و بسیار هوشمند!

کامیون Faraday Future که از طریق دنیل پوکورنی طراحی مفهومی شده، چشم اندازی از فردا است.

14 آبان 1400

تراشه پرچمدار Kirin 990 5G را بشناسیم

هوآوی به تازگی از تراشه تازه HiSilicon Kirin 990 5G در گوشی های هوشمند سطح بالای خود استفاده نموده است. محصولی با قابلیت های خاص که در مقایسه با محصولات نسل قدیم، به روزرسانی های ویژه ای را برای کاربران به همراه دارد.

28 شهریور 1400

مدرسه هوش مصنوعی به یاری دانشگاه آزاد راه اندازی می گردد

دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد نیکوکای جمیلی تفاهم نامه ای امضاء کردند که به موجب آن مدرسه هوش مصنوعی در قالب انستیتو تکنولوژی راه اندازی خواهد شد.

16 تیر 1400

با آلبرت اینشتین صحبت کنید!

دانشمندان هوش مصنوعی آلبرت اینشتین را ایجاد کرده اند که می تواند با طرفداران صحبت کند و به سوالات آن ها پیرامون نظریه هایش پاسخ دهد.

23 اردیبهشت 1400

دانشجوی دانشگاه ایلام، عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی مهندسی برق کشور انتخاب شد

دبیر انجمن علمی دانشجویی مهندسی برق دانشگاه ایلام با رأی اعضای مجمع سالانه سازمان علمی دانشجویی مهندسی برق کشور به عنوان عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی مهندسی برق کشور انتخاب شد.

15 اردیبهشت 1400

درمان فیبروز ریوی با هوش مصنوعی

در این فرآیند، از فناوری های هوش مصنوعی برای معین درجه آسیب ریه از جمله در بیماران مبتلا شده به کووید 19 استفاده می گردد. مطالعات مربوطه در 14 مرکز بالینی در روسیه و قزاقستان با شرکت 200 داوطلب در حال اجرا است.

13 بهمن 1399

اولین سخنرانی نامزد صدراعظمی حزب سوسیال دموکرات آلمان، شانس خوبی برای پیروزی داریم

نامزد صدر اعظمی آلمان از حزب سوسیال دموکرات در اولین سخنرانی خود در این سمت به بر شمردن اولویت های مد نظر خود پرداخته و از شانس خوب حزبش برای عهده داری رهبری جامعه سخن گفت.

19 دی 1399

فناوری جدید تایپ مودبانه با استفاده از هوش مصنوعی

یک شرکت فنلاندی با استفاده از هوش مصنوعی فونتی را توسعه داده که با قلدری سایبری مقابله و کلمات تحقیر آمیز در متن را تار می کند.

19 مهر 1399

هوش مصنوعی زندانیان تازه آزاد شده را رصد می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، دو محقق حوزه رایانه در دانشگاه پوردو قصد دارند در یک تحقیق چهار ساله با استفاده از هوش مصنوعی مجرمانی که با عفو مشروط از زندان آزاد شده اند را رصد نمایند. هدف این پروژه کاهش میزان بازگشت افراد به بزهکاری است.

12 مهر 1399

مبارزه با جویدن ناخن به یاری دستبند هوشمند

یکی از رفتارهای رایج بین بعضی بچه ها و بزرگسالان جویدن ناخن ها و کندن ناخواسته موها است. این عادت به ویژه وقتی افراد عصبی می شوند بروز پیدا می نماید. اما به نظر می رسد هوش مصنوعی روشی برای حل این مشکل یافته است.

6 اسفند 1398

معرفی کتاب: ریشه های اقتصادی فروپاشی اتحاد شوروی

مقدمه نویسنده کتاب: الهه کولائیدر تاریخ اتحاد شوروی (1991-1917) مانند کشورهای دیگر جهان، در میان امور داخلی و خارجی ارتباط نزدیکی وجود داشت. میخائیل گورباچف هفتمین و آخرین دبیرکل حزب کمونیست اتحاد شوروی که از مارس 1985 اداره امور را در کشور برعهده گرفت، اصلاحاتی...

28 آبان 1398

خبرنگاران هاشمی: خبرنگاران در جهت ارتقا و تبدیل به سازمانی هوشمند قرار گرفته است

صوفیه - خبرنگاران - مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی(خبرنگاران) با اشاره به ضرورت آینده نگری در امر خبر رسانی، به ویژه استفاده از امکانات رسانه های جدید، محصولات خبری چندرسانه ای و هوش مصنوعی بیان کرد که خبرنگاران در راستا ارتقا و تبدیل شدن به سازمانی...

14 مرداد 1398

گوشی جدید ویوو چه ویژگی هایی دارد؟

نسخه جدید Z1 از دوربین سلفی قوی تر برخوردار شده اما از نظر ظاهری تفاوت چندانی با آن ندارد. ویوو Z3x میزبان نمایشگر 6.26 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن 2280 در 1080 پیکسل و نسبت تصویر 19 به 9 است. پردازش داده ها توسط چیپست اسنپدراگون 660 و رم 4 گیگابایتی انجام می گردد....

24 تیر 1398